Kysymys:
Kuinka ulottuu kaari
Tom van der Zanden
2016-01-15 01:34:50 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Suunnittelen osan, joka on kiinnitettävä 11 mm: n holkin ympärille, ja muiden suunnittelurajoitusten vuoksi se on painettava puoliympyrän muotoisella ulkonemalla:

enter image description here

Tulostaminen on osoittautunut erittäin haastavaksi. Kahden osan tästä kappaleesta on kiinnitettävä tiukasti holkin ympäri kaikkiin suuntiin. Tukimateriaalia on melko vaikea poistaa kaaren yläosasta (missä ulkoneman kulma on korkein), ja päädyin usein poistamaan liian vähän tukimateriaalia (joten osa ei sovi holkin ympärille) tai liian paljon (ja holkki voi heilua ympäriinsä).

Voinko mitenkään muokata tämän osan muotoilua (pitäen mielessä, että se on ehdottomasti painettava tässä suunnassa), jotta se olisi suvaitsevaisempi epätarkkuuteni poistaessani tukia, vai onko jokin tapa suunnitella helpommin poistettavat tuet manuaalisesti (Simplify3D ja Cura eivät molemmat leikkaa sitä aivan)?

Onko mahdollista tulostaa se niin, että kaari ei ole rakennettu ulkona? Jos ei, miksi ei?
@MattClark Ei, eikä syy ole merkityksellinen kysymyksen kannalta. Tässä esitetty osa on yksinkertaistettu, todellisessa osassa on ylimääräinen geometria, joka tekee tulostamisen muussa suunnassa mahdottomaksi.
voisitko selittää lyhyesti, miksi se on tulostettava täsmälleen siinä suunnassa?
Osa on erittäin rasittunut, jos tulostan sen eri suuntaan, se irtoaisi liian helposti. Tämän kysymyksen laajuus on * vain * mahdollisista tavoista saada tämä tulostamaan hyväksyttävällä tavalla tässä erityisessä suunnassa, en välitä mistään muusta ratkaisusta. Osa voi olla mahdollista suunnitella uudelleen niin, ettei se vaadi tätä suuntausta, mutta voin tuskin saada riittävän hyvän tuloksen tällä tavoin, joten jotain, mikä ei ole kovin välttämätöntä, mutta haluaisin silti tietää, voisinko parantaa sitä ilman liian paljon vaivaa.
Miltä tämä ylimääräinen geometria näyttää?
@thethirddimension Sillä ei ole merkitystä - älä yritä sivuuttaa kysymystä. Se on tulostettava tässä suunnassa, jaksossa. Saatan kärsiä XY-ongelmasta, mutta olen yleensä vain utelias, jos on mahdollista saada tällainen geometria tulostaa paremmin kuin jus käyttämällä tukia. En ole kiinnostunut uudistamaan koko osaa.
En ollut oikeastaan ​​cura-fani, enkä koskaan käyttänyt simplify3d-sovellusta, mutta Slic3r saattaa ratkaista joitain ongelmia. Erityisesti rajapintakerrosten asettaminen 2 tai 3 helpottaa tukimateriaalin poistamista.
Seitsemän vastused:
#1
+11
tjb1
2016-01-16 00:27:38 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Voit muokata sitä kuvan osoittamalla tavalla. Lisäsin viivoja, jotka koskettivat 11 mm: n ympyrää, ja tässä esimerkissä asetin ne 40 asteen ulkonemaan, jonka pitäisi olla hieno, ylälinja on myös tangentti ympyrälle ja kokemukseni mukaan on helpompaa silloittaa pieni osa kuin tehdä nippu pieniä ulkonemia kuten kaari tekisi. Sinulla on silti melko vähän yhteyttä, mutta myös helppo tulostaa.

Tein jotain vastaavaa tulostimellani, jossa sileät tangot menevät vaakasuoriin reikiin.

Angled Overhang

#2
+9
tbm0115
2016-01-15 03:23:05 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Luulen, että suuri osa tästä riippuu käyttämästäsi viipalointimoottorista, mitä vaihtoehtoja sinulla on. Käytän MakerWarea (nyt MakerBot Desktop), jolla on monia vaihtoehtoja tukitelineille sekä muita hyödyllisiä asetuksia tilanteeseesi. Kuten joku muu totesi, etäisyyden säätäminen (jopa hieman) voi tehdä maailmasta eron siinä, kuinka helposti tuet poistetaan. Muista myös, että tukien poistaminen suuremmilla kerrosten korkeuksilla voi olla vaikeampi, joten yritä tulostaa matalammalla kerroksella.

Usein sinun ei tarvitse käyttää tukirakenteita tällaiseen ominaisuuteen . Voisin ehdottaa tulostusta ilman tukia alennetulla nopeudella ja alennetulla suuttimen lämpötilalla. Tämä auttaa varmistamaan, että materiaali kovettuu nopeammin, mikä on hyödyllistä korkeammalla kaarella.

Yllä olevaan ehdotukseen liittyen voit keskittää viipalointiasetuksesi parempaan silloitukseen. Tämän pitäisi parantaa syötteiden / nopeuksien hallintaa ja samalla "ylittää" aukko ulkonevien ominaisuuksien välillä. Joidenkin viipalointimoottoreiden avulla voit määrittää erilaisen kerroksen korkeuden näille painatusalueille.

Joten yritän tulostaa pienemmällä tulostusnopeudella, suuttimen lämpötilalla tai kerrosten korkeudella tuilla. Koneeni alue on 0,1–0,3, mutta tulostuksen onnistuminen on ollut 0,12–0,15 mm, rakennustelineitä silmällä pitäen.

Viimeinen ehdotus (kun kaikki muu epäonnistuu) ostaa joitain eräänlainen liukeneva hehkulanka (ts. PVA - vesiliukoinen) ja aseta telineiden välinen etäisyys todella lähelle ja tulosta. Tämä toimii tietysti vain, jos sinulla on moniekstruuderipää tai paljon aikaa kädessäsi materiaalien vaihtamiseen ja suuttimen lämpötilan säätämiseen jokaiselle kerrokselle (älä tee niin ...)

#3
+6
Tinkerer
2016-01-15 02:30:37 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Jos tulostimesi tulostaa tukimateriaalia, joka on kiinnitetty liian voimakkaasti, voit lisätä tuen ja osan välistä tilaa joissakin viipalointiohjelmistoissa. Curalla se sijaitsee "asiantuntija-asetukset" -valikossa (voit avata sen painamalla Ctrl + E) "Tuki" -tekstin alla. Yritä hioa "Z-etäisyys" -asetusta, kunnes löydät oikean asetuksen. Voit myös muuttaa tuen tyyppiä ja tuen määrää ja nähdä, onko sillä mitään positiivista tai negatiivista vaikutusta.

Muokkaa: Mielestäni sinun tulisi myös suunnitella osa uudelleen: näyttää siltä, ​​että se ei voi lukita holkkia . Puoliympyrän tulisi olla hieman pienempi, jotta kahden osan välillä olisi vähän tilaa. Näin holkki kiinnitetään tiukasti ruuvien kiristysvoimalla, ja tarkkuuden ei pitäisi olla vähemmän ongelma.

Kiitos vastauksesta. Valitettavasti kasvava etäisyys tarkoittaa, että ulkonema roikkuu enemmän, mikä tekee osan käyttökelvottomaksi. Etsin nimenomaan tapoja suunnitella tämä osa uudelleen, jotta se tulostuisi paremmin (pitäen mielessä, että tämä on suunta, johon se on ehdottomasti tulostettava), tai tapaa luoda tuki manuaalisesti (antamatta leikkurin tehdä sitä) se tulostaa paremmin.
#4
+6
Tormod Haugene
2016-01-15 17:29:54 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Uskon, että käyttäjän @ tbm0115 viesti kattaa monet yleisistä vaihtoehdoista. Harkitsen kuitenkin myös lisäpuhaltimien asentamista mallin jäähdytyksen parantamiseksi tulostuksen aikana.

Kuten tämä erinomainen artikkeli huomautti, tuulettimen asentaminen voi vähentää merkittävästi tulostuksen ulokkeiden aiheuttamia ongelmia. Saatujen tuulettimien suhteen he totesivat, että:

Vaikuttaa siltä, ​​että valitsemasi tuulettimen suojus on vähemmän tärkeä kuin tuulettimen tyyppi. Puhaltimen puhallin painotettiin johdonmukaisesti 40 mm: n kannattimen yläpuolelle vaipasta riippumatta. Puhaltimen käyttäminen antaa sinulle myös parhaan mahdollisen ilmavirran minkä tahansa vaipan läpi.

Lisäksi - kokemukseni mukaan - lisäämällä kaksi tai useampia puhaltimia, jotka puhaltavat mallia eri suunnista parantaa ulkoneman suorituskykyä edelleen. Tämä johtuu siitä, että kaikilla painatuksen osilla on vähemmän todennäköistä jäähdytyksen puutetta tuulen varjosta tai vetämisestä .

Onko totta myös muille materiaaleille kuin PLA: lle? Luulisin, että ABS: n kaltaiset materiaalit olisivat alttiimpia vääntymään keskipainossa.
@tbm0115, Jotkut materiaalit hyötyvät aktiivisesta jäähdytyksestä, kun taas toiset eivät. En ole itse painanut ABS: tä, mutta useimmat neuvot huomauttavat, että ABS tulisi tulostaa aktiivisella jäähdytyksellä. :-)
#5
+5
TextGeek
2016-01-16 00:07:03 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tässä on kaikki tavat, joita voin ajatella:

  • Pienennä lämpötilaa vain vähän, mikä voi vähentää roikkumista

  • Käynnistä jäähdytys, kuten isommat tuulettimet, jotka on suunnattu tulosteeseen, joten se jähmettyy nopeammin

  • Vaihda suuntaa aina kun mahdollista (ei tässä tapauksessa)

  • Käytä liukenevaa tukimateriaalia ja pese se sen jälkeen pois (vaatii kaksipäinen tulostin)

  • Keskeytä tulosteen noustessasi ja aseta se paikalleen tukimateriaali manuaalisesti (ick)

  • Ohita tukimateriaali ylhäältä

  • Konee tukimateriaali jälkikäteen enemmän tarkka työkalu, kuten pora tai hiomakone, jonka halkaisija on sama kuin laakerin. Odotan innolla BoxZY-tulostinta, joka voi vaihtaa jyrsintäpään suulakepuristimen sijasta.

  • Poista tukimateriaali kuten nyt, mutta jos poistat liikaa, täytä rako laakerin asennuksen jälkeen heilahtelun estämiseksi - epoksi, sulateliima, sulanut PLA jne. saattavat toimia, riippuen siitä, miten osa loppuosan käytetään. > Lisää kiinnitysruuvi laakerin kiinnittämiseen.

Näillä kaikilla on tietysti kompromisseja; mutta toivon, että ainakin yksi heistä voi auttaa.

Steve

#6
+3
the third dimension
2016-01-15 05:08:56 UTC
view on stackexchange narkive permalink

jos tulostan sen eri suunnassa, se irtoaisi liian helposti

Jos käännät sen ympäri, kerrosten suunta olisi sama, paitsi että tulosta ylhäältä alaspäin alhaalta ylöspäin.

Kun kaari aukeaa ylhäältä, ei ole uloketta . Ilman ulkonemaa et tarvitse tukirakenteita (punainen). Ruuvikantojen rei'issä on litteät katot (vihreät), jotka tulostimen on pystyttävä aukkoon siirtymällä niiden yli nopeasti.

Tässä on kuva, joka näyttää alkuperäisen suunnan yläosassa ja ehdotetun käännetyn suunnan pohjassa. Sininen pantti on painopaikka. both orientations

#7
+3
SusanW
2016-03-10 05:47:16 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Minun oli suunniteltava jotain tällaista, mutta tein putken ympärille kiertyvän osan (putkeni minun tapauksessani - holkki sinun omassasi) erilliseksi kappaleeksi, joka lovi pääkaareen.

Tällä tavalla pääkaari voidaan tulostaa heikosti tarkasti ulokkeelle ja holkki painettiin sen sivulle. Rakennusjärjestelmän sopivaksi tekeminen kesti vähän työtä, mutta se oli hieno. Kaksi holvia ruuvataan yhteen tarttumaan kahteen holkkiosaan. Se tarkoitti myös, että voisin tulostaa isot osat nopeasti, koska niiden tarkkuus ei ollut yhtä kriittinen.

Jos - kuten ehdotat - sinun on ehdottomasti tulostettava se tällä tavalla, niin entä jos vedät kaaren yläosan ylös vähän; tee siitä hieman "goottilainen", jos näet mitä tarkoitan. Tämä on muunnelma tjb1: n yllä olevasta ajatuksesta, mutta sen sijaan, että sinulla olisi tasainen yläosassa, järjestä se niin, että siellä on lempeä asia. Tällä tavalla tulostin ei yritä piirtää kriittistä sovitetta tyhjään tilaan, ja huonosti tulostuva alue on pois holkista. Sinulla saattaa olla löysää tukea tuen palauttamiseen.



Tämä Q & A käännettiin automaattisesti englanniksi.Alkuperäinen sisältö on saatavilla stackexchange-palvelussa, jota kiitämme cc by-sa 3.0-lisenssistä, jolla sitä jaetaan.
Loading...