Kysymys:
Huonon tarttuvuuden vianetsintä sängyn reunalla
Jeff
2016-01-15 22:33:07 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Olen tulostanut jo viikon ajan uudella tulostimellani ja saan erinomaisia ​​tuloksia, mukaan lukien erinomaisen tarttuvuuden. Suurimmalla osalla tulosteistani on kuitenkin ollut melko pieni jalanjälki.

Nyt olen lisäämässä tulostettavien kohteiden tyyppiä ja olen alkanut törmätä ongelmaan. Pitkät, ohuet osat alkavat nousta sängystä, etenkin sängyn reunoista.

Olen lukenut kysymyksen, joka käsittelee tätä ABS-ongelmaa ja huomannut joitain ( useimmat) voisivat koskea minua. Tulostan kuitenkin kokonaan PLA: lla lämmittämättömälle sängylle.

Kysymykseni kuuluu: Mikä on paras tapa selvittää tämä ongelma? Missä järjestyksessä minun pitäisi yrittää korjata ongelman kaventaminen nopeimmin?

Tulostin: Monoprice Maker Architect 3D (hyvin samanlainen kuin Makerbot)

Materiaali: PLA

Lämmitetty sänky: Ei

Sängyn materiaali: Jotain samanlaista kuin BuildTak akryylisängyn päällä. (Materiaaliarkki toimitettiin tulostimen kanssa ilman etikettiä, enkä ole pystynyt jäljittämään tarkalleen mitä se on.)

Kolme vastused:
#1
+11
tjb1
2016-01-15 22:58:40 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Voit kokeilla useita asioita kuluttamatta paljon, mutta jopa PLA loimii lämmittämättömässä sängyssä. Minulla oli Legacy Kossel, jonka vaihdoin akryylivuoteeksi ja minulla oli monia ongelmia vääntymisessä ja tulosteiden vetämisessä sängystä.

Jotkut halvat kokeiltavat asiat ovat ...

  1. Reunan lisääminen tulosteeseen.
  2. Sininen maalari teippi akryylillä, poista muuta materiaalia, jos teet tämän.
  3. Aseta halpa lasi / peili sängylle ja käytä hiuslakkaa / hiuslakkaa.
  4. Käytä hiuslakkaa / hiuslakkaa suoraan akryylille. Sinun on oltava varovainen, koska ensimmäisen kerroksen korkeus on erittäin tärkeä muovihitsauksen aiheuttamien akryylivaurioiden estämiseksi. Hiuslakan tai liiman kerroksen tulisi estää se, mutta valitse korkeus ennen tulostamista.
  5. Jos et tällä hetkellä käytä tuuletinta, voit yrittää tiivistää sivut vedon estämiseksi. Epäilen, että tämä muuttuisi paljon, koska käytät PLA: ta, mutta se on vaihtoehto.
  6. Jos nämä ovat suunnittelusi, voit ryhtyä vähentämään vääntymistä täällä. / li>

Myös monia muita ehdotuksia täällä.

Sovittu kaikista kohdista. Muista myös pitää pinta puhtaana. En voinut saada PLA: ta tarttumaan sinisiin maalareihin, ennen kuin puhdistin sen alkoholilla (jopa * lämmitetyllä vuoteella).
Lisäksi lautta tekee tulosteista leveämpiä, joten loimiseksi tarvitaan enemmän voimaa.
Voit myös ehdottaa etuja, jos käytät suurempaa lautaa reunojen ehdotuksen vieressä. Erittäin hyvä vastaus muuten.
Tarkoitatko reunaa? Lautat eivät yleensä ole suurempia kuin painettu.
#2
+2
Dimitri Modderman
2016-01-17 03:53:37 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Käytän Reprapworldin 3DLACia lämmitetyssä sängyssä. Ihmiset, joita tapaan kerran kuukaudessa 3D-tulostimemme aikana, käyttävät tätä tavaraa lämmittämättömissä sängyissä.

Epäilen, että se on vain hiuslakkaa, mutta minulle se teki ihmeitä. Erityisesti suurten esineiden, jotka menevät aina reunaan saakka.

3DLAC on todellakin upeita juttuja; ovat käyttäneet sitä vuosia alumiinilämpöpinnalla ja lasilla. Mutta 3DLAC: n tarttuvuus lisääntyy voimakkaasti lämpötilan ollessa noin 90 ºC, Dimafix olisi jopa tahmeampi korkeammissa lämpötiloissa.
#3
  0
markm46
2019-06-24 15:43:53 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Kokeile laimeaa PVA-liiman (noin 5: 1 vesi: PVA) liuosta, joka on levitetty sänkyyn tai BuildTak-tyyppiseen levyyn ja annettu kuivua. Pidä ympäristön lämpötila mahdollisimman korkealla (mutta ei niin korkealla, että tulostimen muovia pehmenee ilmeisesti). Suuret reunat auttavat - harkitse niiden lisäämistä malliin sen sijaan, että levittäisit niitä viipaleeseen. Olen käyttänyt 12 mm: n ja 0,5 mm: n syviä ympyröitä hyvään vaikutukseen, erityisesti mallin terävissä kulmissa tai raajoissa.



Tämä Q & A käännettiin automaattisesti englanniksi.Alkuperäinen sisältö on saatavilla stackexchange-palvelussa, jota kiitämme cc by-sa 3.0-lisenssistä, jolla sitä jaetaan.
Loading...