Kysymys:
Voinko sekoittaa ABS: tä ja PLA: ta kierrätettäessä filamenttia?
HDE 226868
2016-01-15 03:48:19 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Halusin kierrättää hehkulangan parista äskettäin epäonnistuneesta tulosteesta. Voin käyttää niitä tulevaisuudessa perusprototyyppeihin, joten en ole huolissani siitä, mikä outo väriyhdistelmä tulee (ne ovat muutamia eri värejä).

Asia on, että minulla on molemmat PLA ja ABS, pieninä määrinä. Tarkoitin alun perin yksinkertaisesti käyttää kutakin erikseen, mutta ajattelin, että ne voidaan sekoittaa.

Jos kierrätän PLA: n ja ABS: n yhdessä yhdeksi hehkulangan säteeksi, onko haitallisia sivuvaikutuksia (esim. vähentynyt lujuus)?

Neljä vastused:
#1
+18
Tom van der Zanden
2016-01-15 04:23:32 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tämä ei ole hyvä idea. Molemmilla filamenteilla on erilaiset sulamispisteet, ABS: n ollessa paljon korkeampi kuin PLA: n. ABS: n sulattamiseksi sinun on kuumennettava muovi siihen pisteeseen, jossa PLA alkaa hajota.

Vaikka olen samaa mieltä siitä, että se ei ole hyvä idea, en usko sen olevan täysin epätodennäköistä. Olen onnistunut aikaisemmin tulostamalla ABS: tä ja PLA: ta (erikseen) välillä 220-225 ° C ilman tulostusta. Loppujen lopuksi, jos yhdistät nämä kaksi materiaalia, sinun on opittava uudelleen, mitkä ekstruusiolämpötilat toimivat uudella materiaalilla. Menetät todennäköisesti paljon ABS: n vahvuutta ja jäykkyyttä PLA: ssa yhdistämällä ne, mutta se olisi mukava halpa vaihtoehto, jos sinulla on joukko romumateriaalia ja tarvitset yksinkertaisen knick-knackin.
#2
+5
Alex Sky
2016-04-05 10:10:30 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Yksinkertaisesti sanottuna PLA: ta ja ABS: tä ei pidä sekoittaa hehkulankaan.

Yleisimmät ongelmat, joita tulostimet kokevat, kuten viivästyminen, vääntyminen, jne., käsitellään täysin eri tavalla valitsemasi materiaalin perusteella. työskentelet. Tästä on monia esimerkkejä, ja yritän käydä läpi joitain perusperiaatteita.

Sinulla on äärimmäisen vaikeuksia saada oikea kerroksen tarttuvuus. Olettaen, että ensimmäisen kerroksen pinta on tasainen, tasainen, puolikarkea (auttaa), suositeltu lämmitetyn kerroksen lämpötila on 70 ° C PLA: lle. ABS: n avulla koet vääntyä 5. kerroksen verran tässä lämpötilassa. ABS pitää parempana 110C lämmitetyssä sängyssä ja 80C lämmitetyssä kammiossa (henkilökohtainen kokemus luotettavimmista tuloksista). Seuraava ongelma viivästyttää ja merkitsee merkkijonoa. Ei ole onnellista keskitasoa! Itse asiassa, jopa tätä yrittävien ongelmien määrä on melkein liian monta lueteltavaksi. Laatu on täydellinen roska. Toisaalta ABS: n viiveet, vääntymät ja häirinnät asetetaan PLA-määrityksiin, ja merkkijonot, vuotot jne., Kun ne asetetaan ABS-ominaisuuksiin.

Toivottavasti tämä auttaa. >

#3
+1
Che
2017-09-30 05:49:48 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Sekoita heitä, kerro meille, kuinka menee. Et todennäköisesti vahingoita tulostinta ja vain tuhlaat romua.

Epäilen, että jos sekoitat pieniä määriä ABS: tä (30% tai vähemmän), päädyt PLA-sekoitus, joka on samanlainen kuin 'puu' tai 'metalli' PLA-filamentti.

Tätä varten suosittele ensin tulostamista PLA-asetuksilla ja siirtymistä sieltä.

Varmista, että kerro meille, miten menee, on todella mielenkiintoista nähdä tulokset!

#4
-1
Mark Williamson
2017-10-14 01:53:15 UTC
view on stackexchange narkive permalink

kyllä, mutta sinun on kokeiltava asetuksia, jotta näet, sulavatko ne afektivisti.



Tämä Q & A käännettiin automaattisesti englanniksi.Alkuperäinen sisältö on saatavilla stackexchange-palvelussa, jota kiitämme cc by-sa 3.0-lisenssistä, jolla sitä jaetaan.
Loading...