Kysymys:
Onko olemassa tapoja tehdä 3D-tulostuksesta läpinäkyvä?
kaine
2016-01-13 01:25:52 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Olen tietoinen useista "kirkkaista" filamenteista ABS- tai PLA-tulostimille. Niillä on kuitenkin samea tai himmeä lasi. En usko, että tätä on mahdollista poistaa, mutta uskon, että sitä voidaan vähentää.

Onko tehokkaita tapoja tehdä painatuksesta läpinäkyvämpi?

Kolme vastused:
#1
+10
walter
2016-01-13 04:07:57 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Se riippuu monista tekijöistä, muovityypistä, onko osien oltava vahvoja, voitko käyttää maljakkoa jne. Tässä on muutama ajatus.

PLA - PLA-tuotemerkki on suuri ero, jotkut voidaan tulostaa hyvin selkeästi, jotkut eivät. Suurin osa läpinäkyvistä PLA-levyistä, joita olen käyttänyt, tulostaa paljon kirkkaammaksi noin 240 ° C: n lämpötilassa.

ABS - olen nähnyt melko vaikuttavia kirkkaita osia painettuna yksikerroksisena kuorena ABS: ssä ja sitten höyry tasoitettu. Minulla on tapana löytää ABS läpikuultavammaksi ja vähemmän läpinäkyväksi.

PETG - Jälleen käytetyllä PETG: llä on merkitystä, mutta en ole nähnyt melkein yhtä paljon vaihtelua kuin PLA: lla. En ole varma kuinka paljon lämpötilalla on merkitystä, mutta jos se on liian kuuma, saat kuplia, jotka vähentävät selkeyttä.

Ohut seinäjuliste - minulla ei ole paljon kokemusta täältä, mutta Smooth On XTC-3D tai höyryjen tasoitus näyttää olevan tehokasta.

Kiinteät tulosteet Jos haluan läpinäkyvyyttä, tulostan sen yleensä 100%: n täytöllä (pitäisi olla todellinen 100%, liian suuri ylipuristus tai alipuristus vähentää läpinäkyvyyttä). Hitaampi ja vähemmän jäähdytystulostus auttaa joskus. Täyteainetta on helpompi saada suorakäyttöisellä ekstruuderilla. En voinut saada kunnollisia tuloksia pitkällä bowdenputkella (lyhyt bowdenputki toimii hyvin).

Tässä on sivu, jossa testasin 10 läpinäkyvää filamenttia , painetut näytteet ovat 2 mm paksuja, 100% täytettä - http://thrinter.com/10-transparent-filaments. Kaikki nämä näytteet on yliekstrudoitu hieman, voit saada parempia tuloksia, jos valitset suulakepuristuksen tarkasti, mutta sitä on vaikea saada oikein, ja optimaaliset asetukset voivat muuttua hieman osan geometrian mukaan. Suuremmat suuttimet ja paksummat kerrokset voivat auttaa, mutta en ole kokeillut sitä kovin paljon, koska tuolla lähestymistavalla on merkittäviä haittapuolia.

+1 linkitetyn vertailun suorittamisesta!
Olisi mukavaa sisällyttää erinomainen kuva linkkiin tähän vastaukseen, jos linkki kuolee.
#2
+9
Dani Epstein
2016-01-13 01:34:42 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Käytä Taulman t-glase -ohjelmaa ja suihkuta kevyellä hiomalla todella hienolla paperilla (valinnainen, mutta jatka, jos voit) polyuretaanilakalla tai muulla vastaavalla. Tutustu artikkeliin täällä.

Tämä näyttää toimivan ohuelle materiaalille, kuten heidän esimerkkeissään. Onko paksummassa tuotteessa edelleen näkyviä juovia? Uskon, että se ei olisi liian korkea, jos lämpötila on riittävä, mutta saatat tietää paremmin.
#3
+7
the third dimension
2016-01-13 01:45:28 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Voit tehdä muotin painatuksesta ja saada sitten valun siitä muotista kirkkaalla valumateriaalilla.

Minusta tuntuu tältä, vaikka hyödyllinen tieto on ristiriidassa sivuston hengen kanssa. Tämä on Q & A. Valitset olla vastaamatta kysymykseen täällä, vaan tarkoitat sen sijaan, että OP kysyy väärän kysymyksen.
@deltree, jos sinusta tuntuu, että tämä ei vastaa kysymykseen, merkitse se. Ei ole olemassa sellaista asiaa kuin "sivuston henki". 3D-tulostuksella on rajoituksensa. Tieto tekniikasta sisältää tiedon siitä, milloin mainittu tekniikka ei sovellu hyvin työhön tai onko sille vaihtoehto. Vastasin kysymykseen. Jos mielestäni kysymys olisi väärä, olisin äänestänyt sen alas. Mutta en, koska mielestäni se on täysin hieno.
Tämä menetelmä toimii onnistuneesti, jos pystyt kiillottamaan kaikki näkyvät mallin alueet. Joten ABS: llä olisi suhteellisen helppo höyrystää jotain todella hienoilla kerroksilla painettua, tehdä muotti ja valaa se. Muista, että lisäät monimutkaisuutta, kun valitset tämän menetelmän, kuten kutistuminen, muotin leikkausviivat jne .
@deltree Olen OP ja olen hyvin eri mieltä. Tämä saavuttaa haluamasi tavoitteen vain lähestymällä sitä eri tavalla.
kysymys oli: miten 3D-tulos saadaan läpinäkyväksi. Tämä vastaus sanoo "tee jotain muuta sen sijaan". En aliarvioinut, huomautan vain, että se ei nimenomaisesti vastaa kysymykseen.


Tämä Q & A käännettiin automaattisesti englanniksi.Alkuperäinen sisältö on saatavilla stackexchange-palvelussa, jota kiitämme cc by-sa 3.0-lisenssistä, jolla sitä jaetaan.
Loading...